רישיון עסק לבתי מלאכה

תמונת המחשה בית מלאכה

על פי החוק, כל בית מלאכה או מפעל ייצור מחויבים לפעול בכפוף לקבלת רישיון עסק, כלומר עליהם לעמוד בכל התקנות הנדרשות בחוק ולהגיש בקשה לקבלת הרישיון. בתי מלאכה הם שם כולל למגוון סוגי עסקים כמו נגריות, מפעלי מתחומים שונים כמו מפעל מתכת, ולמעשה כל מפעל ייצור העוסק במלאכת יד.

תהליך קבלת רישיון עסק לבתי מלאכה דורש עמידה בתקנות שונות של משרד הכלכלה והמשרד להגנת הסביבה, וקבלת אישור מגופים שונים כמו כבאות אש, אישור של איכות הסביבה ואישור של מחלקת רישוי עסקים. חובת הרישיון מוטלת על כל סוגי בתי המלאכה, בין אם הם ממוקמים באזורי תעשייה או במרכזי הערים.

עמידה בתקנות הנדרשות לפי סוג המפעל/בית המלאכה

ישנם סוגים שונים של מפעלים ובתי מלאכה, ועל כן התקנות משתנות בהתאם לאופי העסק ופעילותו. לדוגמה, מפעלים שיש מהם רעש רב, זקוקים בבדיקת רעשים וחו״ד של יועץ אקוסטי, או מפעל העוסק עם חומרי מסוכנים זקוק לבדיקות הקשורות לריחות ועמידה בתקנות של שימוש בחומרים מסוכנים (חומ"ס). פעמים רבות הדרישות של הרשויות לא תואמות למציאות, ולכן חשוב להיעזר בחברה המכירה את ההליך כדי שתלווה אתכם במקצועיות לאורך כל הדרך.

תהליך הגשת רישיון עסק לבתי מלאכה

בעת הגשת בקשה לרישיון עסק, יש צורך להגיש תוכנית גרמושקה המציגה את פעילות המפעל או בית המלאכה, כולל המערכות, התשתיות, סביבת העסק, תוכנית מגרש ותוכנית סביבה. כל אלה חייבים להיות מתוכננים בהתאם לחוקי התכנון והבנייה ומגובים בהוכחות. כמו כן, נדרשים אישורים שונים מכבאות אש ודרישות לעמידה בתקנות שונות בהתאם לסוג המפעל או בית המלאכה ופעילותו.

תהליך הגשת רישיון עסק לבית מלאכה הינו מורכב מאוד ודורש התמחות בכל התקנות הנדרשות בחוק, ולכן אתם צריכים חברה מקצועית שתהיה לצדכם מול הרשויות ותנווט אתכם בבטחה.

צוות חברת אגם הנדסה מלווה בתי מלאכה ומפעלים מתחום מתחומים שונים בתהליך קבלת הרישיון, החל משלב התכנון, הכנת האישורים והמסמכים ועד לקבלת הרישיון. במידת הצורך, החברה מערבת אנשי מקצוע ויועצים כמו אדריכלים, מתכננים ועוד.

תמונה כהן אייל

אגם הנדסה ורישוי

החברה מעניקה ליווי מקצועי בכל התהליך, החל מהכנת תוכניות הנדסיות, שילוב יועצים, טיפול בבירוקרטיה הסבוכה וכלה בקבלת הרישיון המיוחל. השירות ניתן למנעד רחב של עסקים כגון:בתי מלאכה,מחסנים,מוסכים,בתי אוכל, מסעדות, מאפיות, מפעלי מזון ועוד.

מלאו פרטיכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם האפשרי