רישיון עסק לרחיצת מכוניות

תמונת המחשה-רחיצת מכוניות

חולמים להקים עסק לרחיצת מכוניות? קודם כל בשעה טובה ושיהיה המון בהצלחה! תהליך פתיחת עסק שכזה דורש הוצאת רישיון עסק לרחיצת מכוניות, כולל ביצוע פרוצדורות שונות מול הרשויות והגורמים השונים ועמידה בתקנות הדרושות על מנת למנוע סכנות לציבור ומפגעים שונים.

איך תהליך הוצאת רישיון עסק לרחיצת מכוניות עובד?

השלב הראשון בהוצאת רישיון עסק לרחיצת מכוניות פריט 8.6ג – הוא בדיקת היתכנות לעסק, שמטרתה לוודא שאכן המקום עומד בכל הקריטריונים הדרושים מבחינת השימוש וביצוע העבודה במקום. לדוגמה, במקרה של עסק לרחיצת רכבים יש צורך לעמוד בתקנות זיהום קרקע ומערכות ביוב וניקוז עירוניות, סכנת זרימה חוזרת של מים מזוהמים למערכת מי שתיה עירונית ועמידה בכללים לרחיצת רכב ולשטיפת משטחים מרוצפים במים. בנוסף, יש לעמוד בתקנות הקשורות לגרימת רעש בשעות המנוחה, בתקני כיבוי אש ועוד.

את כל המידע ניתן לקבל ברשות המקומית שבו יפעל העסק במחלקת רישוי העסקים. שם תקבלו את כל המידע והתקנות שהעסק חייב לעמוד בהם על מנת לקבל את רישיון העסק הספציפי. נציין כי הדרישות משתנות מרשות לרשות, ולכן יש לפעול בהתאם להנחיות על מנת לזרז את התהליך.

בין היתר יש צורך להיעזר בגורמים הבאים לפי הצורך:

  • אישור מכבי אש
  • אישור משטרה
  • המשרד להגנת הסביבה
  • משרד הבריאות
  • משרד החקלאות

מדידות והכנת תוכנית עסק

כחלק מתהליך קבלת רישיון עסק לרחיצת מכוניות, ישנה דרישה של ביצוע מדידות במקום על מנת לוודא שאכן המקום מתאים לעסק מסוג זה. בנוסף, ישנה דרישה להכנת תוכנית עסק, בתהליך בקשה לרישיון עסק בהתאם לדרישות הספציפיות של כל רשות מקומית.

הגשת המסמכים לרשויות

לאחר הכנת כלל המסמכים הרלוונטיים, יש להגיש בקשה מסודרת לרשות המקומית ליחידה לרישוי עסקים לצורך לבדיקה ראשונית. במידה והעסק עומד בכל הדרישות והתקנות הדרושות, הרשות המקומית שולחת מפקח מטעמה הבודק זאת ובהתאם מעניק רישיון עסק.

במידה והתגלו ליקויים במקום, על בעל העסק לדאוג לתקנם במהירות האפשרית על מנת שלא לעכב את תהליך קבלת הרישיון.

תהליך הוצאת רישיון עסק לרחיצת מכוניות הינו מורכב ודורש עמידה בתקנים וחוקים שונים של הרשות המקומית וגופים נוספים, ולכן מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שתהיה לצדכם לאורך כל הדרך ותנווט אתכם בבטחה עד לקבלת הרישיון המיוחל.

חברת אגם הנדסה מתמחה בליווי בעלי עסקים בתהליך קבלת רישיון עסק, ומלווה במסירות החל משלב התכנון, הכנת האישורים והמסמכים עד לקבלת הרישיון. במידת הצורך, החברה משלבת אנשי מקצוע ויועצים על מנת לייעל את התהליך.

תמונה כהן אייל

אגם הנדסה ורישוי

החברה מעניקה ליווי מקצועי בכל התהליך, החל מהכנת תוכניות הנדסיות, שילוב יועצים, טיפול בבירוקרטיה הסבוכה וכלה בקבלת הרישיון המיוחל. השירות ניתן למנעד רחב של עסקים כגון:בתי מלאכה,מחסנים,מוסכים,בתי אוכל, מסעדות, מאפיות, מפעלי מזון ועוד.

מלאו פרטיכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם האפשרי