רישיון עסק לגלידריה

תמונת המחשה גלידרייה

ההתרגשות בשיאה, אם מתכננים לפתוח גלידריה כדי לאפשר למשפחות וילדים להגיע וליהנות מהמאכל הממכר והאהוב בעולם – גלידה. רגע לפני, אתם זקוקים להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק לגלידריה על מנת לעמוד בתקנות. רישיון זה ניתן על ידי הרשות המקומית ומשרד הבריאות הקובע התקנות והדרישות לניהול עסקי מזון.

כיום כל עסק הפועל בתחום המזון, חייב להחזיק ברישיון עסק ולעמוד בדרישות החוק בהתאם לתקנות של משרד הבריאות. אומנם הרישיון הנדרש זהה אחד לשני, אולם מבחינת דרישות כל סוג עסק הוא לגופו והדרישות נקבעות בהתאם למאפייניו וסוג המזון הנמכר. גם בתחום של גלידריות ישנם שני סוגי רישיונות.

בתחום הגלידריות ישנן שתי קטגוריות של עסקים:

  1. עסק המייצר גלידה במקום הזקוק לרישיון יצרן ודרישות נוספות.
  2. עסק שמוכר גלידה שאינה מיוצרת במקום וזקוק לרישיון להפעלת מזנון.

במידה והנכם זקוקים לרישיון להפעלת מזנון, כלומר הגלידה אינה מיוצרת בעסק, עליכם לעמוד בתקנות שונות כמו גלידרייה בגודל של לפחות 35 מ“ר, מטבח בגודל מינימלי של 8 מ״ר, מחסן של 4 מ״ר, עמידה בתקנות הקשורות לניקוז, אחסון הגלידות בתנאי קירור והקפאה העומדים בתקן, חיפוי הקירות בהתאם לדרישה, שימוש בכלים העומדים בתקן, הצבת חדר שירותים ועוד דרישות רבות.

כיצד עובד תהליך הוצאת רישיון עסק לגלידריות?

על מנת לקבל את הרישיון, עליכם לוודא שהנכם עומדים בכל הדרישות, ולכן מומלץ להיעזר בבעל מקצוע המכיר היטב את התחום והתקנות הדרושות. תחילה יש להגיש בקשה לרישיון עסק ברשות המקומית בה העסק נמצא ויש לצרף תוכנית עסק העומדת בתקנות ובנהלים של משרד הבריאות.

תהליך הוצאת רישיון עסק לגלידריה הינו מורכב מאוד ודורש עמידה בחוקים ובדרישות של משרד הבריאות והרשות המקומית, ולכן מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שתהיה לצדכם לאורך כל הדרך ותנווט אתכם בבטחה עד לקבלת הרישיון המיוחל.

חברת אגם הנדסה מתמחה בליווי בעלי עסקים מתחום המזון בתהליך קבלת רישיון עסק, ומלווה במסירות החל משלב התכנון, הכנת האישורים והמסמכים עד לקבלת הרישיון. במידת הצורך, החברה משלבת אנשי מקצוע ויועצים כמו אדריכלים, מתכננים בהתאם לדרישות.

תמונה כהן אייל

אגם הנדסה ורישוי

החברה מעניקה ליווי מקצועי בכל התהליך, החל מהכנת תוכניות הנדסיות, שילוב יועצים, טיפול בבירוקרטיה הסבוכה וכלה בקבלת הרישיון המיוחל. השירות ניתן למנעד רחב של עסקים כגון:בתי מלאכה,מחסנים,מוסכים,בתי אוכל, מסעדות, מאפיות, מפעלי מזון ועוד.

מלאו פרטיכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם האפשרי