רישיון עסק לחניון

תמונת המחשה-חניון

בעידן של היום חניון הוא עסק לכל דבר, ואפילו עסק רווחי מאוד לאור מצוקת החנייה, במיוחד באזורי המרכז, ולכן צו לרישיון עסקים קובע כי מי שברצונו להפעיל חניון צריך בהחזקת רישיון עסק.

מי חייב בהחזקת רישיון עסק לחניון?

כל מי שיש ברשותו חניון בתשלום או חניון מקורה או תת קרקעי ששטחו עולה על 500 מ״ר בתשלום ופתוח לקהל, מחוייב בהחזקת רישיון עסק לחניון פריט 8.6ב ו- 8.6ז. כאמור אנו מדברים על חניון בתשלום, ולכן חניונים המשמשים דיירים או עובדים של בניין מגורים או משרדים אינו דורש רישיון עסק. בנוסף חניון שהינו פחות מ- 500 מ״ר אינו דורש בהחזקת רישיון.

תהליך קבלת רישיון עסק לחניון

על מנת להתחיל בהליך הוצאת הרישיון, יש לפנות לאגף רישוי עסקים ברשות המקומית שבה פועל החניון ולהגיש בקשה לקבלת רישיון עסק לחניון. על מנת לקבל את הרישיון, יש לעמוד בכל הדרישות של הגורמים והגופים הבאים:

  • עמידה בדרישות של משטרת ישראל
  • עמידה בדרישות הרשות המקומית מבחינת תכנון המקום, היתרי בנייה וכו׳.
  • עמידה בכל הדרישות של הרשות הארצית לכבאות והצלה.
  • עמידה בדרישות של המשרד איכות הסביבה (במידת הצורך ובהתאם לאופי החניון).

החשיבות של תוכנית בטיחות בחניונים

כחלק מתהליך קבלת רישיון עסק לחניון, הרשויות המקומיות שמות דגש על תוכנית הבטיחות של החניון על מנת שלא יהפוך למקום מסוכן, במיוחד בשעות מלחמה, רעידת אדמה ובאופן כללי לא יהווה סכנה לשוהים בו, במיוחד בחניונים תת קרקעיים ומקורים בהם יש חשש לסכנת לכידה. זו הסיבה שעל בעל החניון להשקיע בבניית תוכנית בטיחות מפורטת ולעמוד ברשימת הדרישות הקיימות כמו התקנת מאווררים, תאורת חירום, ניטור אוויר, שלטי הכוונה בחניון, דרכי מילוט וכמובן לעמוד בכל הדרישות הקשורות לרשות הארצית לכיבוי אש והצלה.

בנוסף, לעיתים ישנן דרישות ספציפיות שיש לעמוד בהן כמו סימון מקומות חנייה, הקצאת מקומות חנייה לנכים ודרישות נוספות בהתאם לבקשת הרשות המקומית.

רק לאחר עמידה בכל הדרישות הקיימות של המשטרה, כיבוי אש והמשרד לאיכות הסביבה, הגופים האמונים יבדקו את ההתאמות שבוצעו במקום ובהתאם יאשרו או ידחו את הבקשה. במקרה של דחייה, ניתן לתקן את הליקויים ולהגיש מחדש עד לקבלת רישיון עסק לחניון.

צוות אגם הנדסה איתכם לאורך כל הדרך, החל משלב ההתכנות ועד קבלת הרישיון!

תמונה כהן אייל

אגם הנדסה ורישוי

החברה מעניקה ליווי מקצועי בכל התהליך, החל מהכנת תוכניות הנדסיות, שילוב יועצים, טיפול בבירוקרטיה הסבוכה וכלה בקבלת הרישיון המיוחל. השירות ניתן למנעד רחב של עסקים כגון:בתי מלאכה,מחסנים,מוסכים,בתי אוכל, מסעדות, מאפיות, מפעלי מזון ועוד.

מלאו פרטיכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם האפשרי