רישיון עסק למחסן מזון

תמונת המחשה-מחסן מזון

מעוניינים לייבא מזון או לתפעל מחסן לוגיסטי בתחום המזון? השלב הראשון הוא עמידה בכל התקנות הדרושות וקבלת רישיון יבואן ורישיון עסק לעסוק בתחום.

מה אומר החוק בהקשר של מחסן מזון?

החוק לרישיון עסקים קובע כי כל שטח המיועד לצורך אחסון מזון העולה מעל 50 מ״ר, מחוייב באחזקת רישיון עסק למחסן מזון. חוק זה זהה למחסן המשמש בית עסק או מחסן המחזיק במזון או בציוד, ועל אף רישיון העסק של המקום, עליו להחזיק ברישיון עסק נוסף למחסן.

ההיגיון הוא שגם המחסן של בית העסק, כלומר המבנה המוקצה לטובת אחסון יעמוד בכל הדרישות כמו בחוקי התכנון והבנייה, בדרישות כיבוי אש והצלה, בדרישות משרד הבריאות, יהיה בעל היתר בנייה ויעמוד בכל הדרישות שיאפשרו לו לשמש כמקום לאחסון מזון בהתאם לאופי המוצרים המאוחסנים במקום.

כיצד עובד תהליך קבלת הרישיון ולמי פונים?

על מנת להתחיל את תהליך קבלת רישיון עסק למחסן מזון, יש לפנות למחלקת הרישוי ברשות המקומית שבה עתיד לפעול המחסן, על מנת לקבל את רשימת הדרישות הקיימות ולהתחיל בהליך הכולל ביצוע התאמות במקום בהתאם להנחיות והחוקים של הגופים השונים. כדאי לקחת בחשבון שבתהליך הוצאת רישיון עסק למחסן מזון, מחלקת הרישוי של הרשות המקומית לא פעם מבקשת חוות דעת מגורמים חיצוניים על מנת לוודא שהמקום עמד בתקנות, כדוגמת משרד הבריאות והרשות הארצית לכבאות.

הגורמים המעורבים בתהליך הוצאת רישיון עסק למחסן מזון

משרד הבריאות – ישנן דרישות כלליות וספציפיות לגבי סוג המזון ותנאי אחסונו, לדוגמה אחסון מזון מן החי דורש טמפרטורה מסוימת בחדר. בנוסף, ישנן מזונות הדורשים רמת אוורור מסוימת, תאורה ספציפית, התקנת מד חום רושם ואינדיקטורי ולעיתים נדרש גם התקנה מד לחות. במקרה של מזון המאוחסן בהקפאה ישנן דרישות ספציפיות כמו אחסון בטמפרטורה של עד 18- מעלות, לחות שנעה בין – 85% ל-95%, הפרדה בין המזונות השונים ועוד.

הרשות הארצית לכבאות והצלה – גורם נוסף הוא כבאות והצלה הדורש התאמה של המחסן לדרישות השונות, ועל כן יש למלא אחר ההוראות ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

עמידה בחוקי התכנון והבנייה – בנוסף, על המחסן לעמוד בכל התקנות הדרושות בחוק לרישוי עסקים מבחינת היתרי בנייה ותכנן הבנייה במקום, ועל כן יש להביא אישורים תואמים.

חברת אגם הנדסה מתמחה בליווי בעלי מחסני מזון בתהליך הוצאת רישיון עסק, ומלווה במסירות החל משלב התכנון, הכנת האישורים והמסמכים ועד לקבלת הרישיון. במידת הצורך, החברה משלבת אנשי מקצוע ויועצים על מנת לייעל ולקצר תהליכים.

תמונה כהן אייל

אגם הנדסה ורישוי

החברה מעניקה ליווי מקצועי בכל התהליך, החל מהכנת תוכניות הנדסיות, שילוב יועצים, טיפול בבירוקרטיה הסבוכה וכלה בקבלת הרישיון המיוחל. השירות ניתן למנעד רחב של עסקים כגון:בתי מלאכה,מחסנים,מוסכים,בתי אוכל, מסעדות, מאפיות, מפעלי מזון ועוד.

מלאו פרטיכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם האפשרי