רישיון עסק לקייטנה

תמונת המחשה-קייטנה

החלטתם לפתוח קייטנה, אתם מתכננים פעילויות מגוונות לילדים וכבר ההורים מתעניינים, אבל יש משהו חשוב שחייבים לעשות רגע לפני – לעמוד בתקנות ולקבל רישיון עסק לקייטנה.

מהי קייטנה מבחינת הגדרת החוק?

קייטנה כהגדרתה בחוק הקייטנות (רישוי ופיקוח), תש"ן-1990 היא ״מקום שבו מתנהלת פעילות יומיומית מאורגנת של נופש וחברה לקבוצת ילדים, לתקופה קצובה ורצופה של מספר ימים לפחות, בתקופת חופשת הלימודים מבית הספר".

למעשה, מדובר במקום בו מתקיימת פעילות לילדים בחופש הגדול או בחופשים השונים כמו פסח, חנוכה וכו׳. מכיוון שמדובר במקום שבו שוהים ילדים זמן רב, האחריות היא גדולה, ולכן על בעלי הקייטנה לדאוג לכך שהמקום יפעל על פי החוק ולעמוד בכל התקנות הנדרשות. בשל חשיבות זו, הקייטנות הוכנסו תחת חסות הרשות המקומית שתפקידן לבדוק שאכן המקום עומד בדרישות ולהעניק למבקשים בהתאם רישיון עסק לקייטנות.

מי חייב להחזיק רישיון עסק לקייטנה?

כל מקום שבו פועלת קייטנה שבה יש מעל 11 ילדים ומספר הימים בהם הקייטנה מתקיימת עולה על שני ימים, מחויב ברישיון עסק לקייטנה על פי חוק הרישוי 1968. מטרת הרישיון להבטיח את ביטחון הילדים בקייטנה, הן מבחינת הסביבה, המזון המוגש והתנאים התברואתיים של המקום.

מיהם הגורמים המעורבים בתהליך הוצאת רישוי לקייטנות?

על מנת להתחיל בתהליך קבלת רישוי לקייטנות, יש לעבור מספר שלבים ולעמוד בדרישות של הגורמים השונים. הגופים המעורבים הם:

  • מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית
  • משרד החינוך המפקח על התכנים המועברים
  • משרד הבריאות המפקח על המזון והתנאים התברואתיים
  • הרשות הארצית לכבאות והצלה

בנוסף, חשוב לדעת שעל פי ההנחיה החדשה בעלי קייטנות צריכים להגיש תוכנית עסק, ולכן יש להכינה בהתאם לדרישה.

איך עובד התהליך?

ראשית, יש להשיג את כל האישורים הדרושים מול הגורמים והרשויות המעורבות כפי שהזכרנו. לאחר השגת כל האישורים הללו, וכמובן דאגה שהמקום יותאם לתנאים ולחוקים השונים, בעלי הקייטנה יוכלו לגשת אל מחלקת רישוי העסקים ברשות המקומית שבו הקייטנה פועלת ולהגיש בקשה לקבלת רישיון עסק לקייטנה. הרשות המקומית בודקת שאכן המקום עומד בכל בתקנות והדרישות ועל כן תעניק את הרישיון המיוחל.

במידה והתגלו ליקויים במקום, יש צורך לתקנם ולהגיש מחדש את הבקשה וכך הלאה שוב ושוב עד לקבלת רישיון עסק לקייטנה. כמובל שכל תהליך שכזה לוקח זמן רב, ולכן יש להקפיד מראש שהמקום יעמוד בתנאים הדרושים טרם הגשת הבקשה לקבלת רישיון עסק לקייטנה.

אתם עומדים בפני פתיחת קייטנה?

חברת אגם הנדסה מומחית בליווי בעלי קייטנות בתהליך קבלת רישיון עסק לקייטנות. לחברה ניסיון רב בתחום ומחזיקה בצוות מומחים המספקים מעורבות אבסולוטית בכל שלב כדוגמת יועצים, מומחים ומהנדסים הבקיאים בכל הדרישות הקיימות בחוק. מטרת צוות החברה לייעל את התהליך ולטפל בכל שלבי הבירוקרטיה הסבוכה ועד קבלת הרישיון המיוחל.

תמונה כהן אייל

אגם הנדסה ורישוי

החברה מעניקה ליווי מקצועי בכל התהליך, החל מהכנת תוכניות הנדסיות, שילוב יועצים, טיפול בבירוקרטיה הסבוכה וכלה בקבלת הרישיון המיוחל. השירות ניתן למנעד רחב של עסקים כגון:בתי מלאכה,מחסנים,מוסכים,בתי אוכל, מסעדות, מאפיות, מפעלי מזון ועוד.

מלאו פרטיכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם האפשרי